פרסום בגוגל הוא תחום יחסית מורכב שהתפתח מאד בשנים האחרונות. מדובר בכלי יעיל למדי, עם תוצאות מיידיות ועם יכולת להביא לקוחות רבים אל העסק. יחד עם זאת, יש לכלי הזה גם לא מעט חסרונות. נשתדל להציג בפניכם את מערך השיקולים בניהול פרסום בגוגל.
קל או קשה לניהול?
פרסום בגוגל הוא כביכול הדבר שהכי קל לבצע באופן עצמאי. פותחים חשבון בגוגל אדוורדס (Adwords ), מנסחים מודעות פרסומת, בוחרים את המושגים בהם יופיעו המודעות ומגבילים תקציב יומי, שבועי או חודשי. אלא שלכל פרמטר כזה יש השפעה מכרעת על המחיר שתשלמו בעבור כל קליק.
פרסום בגוגל – ישנן חברות עם מומחיות בתחום
חברות אלו מקפידות על ניסוחים חכמים למודעות, כאלו שימשכו אלינו רק את הלקוחות הרלוונטיים. חברות אלו מבצעות מחקר מילות מפתח מעמיק, וכך משיגות עבורנו כמות גדולה של קליקים זולים מה"זנב הארוך" של החיפושים. לחברות פרסום בגוגל ישנן הנחות מסוימות מול גוגל, מה שיכול להוזיל את העלויות בצורה ניכרת.
היתרונות הבולטים
פרסום בגוגל, בשונה מהתחום של קידום אתרים, מביא תוצאות מיידיות. בנוסף לכך, קל מאד לעקוב אחר התקדמות הקמפיין. ניתן לראות בכל יום כמה קליקים קיבלנו וכמה כסף שילמנו, השליטה אצלנו. ניתן גם להפסיק את הקמפיין בכל רגע נתון. האם מדובר בכלי שיווקי מושלם?
פרסום בגוגל – יש גם חסרונות
פרסום בגוגל חשוף למניפולציות רבות של מתחרים. חשבתם על זה פעם? מדוע שמתחרים שלכם לא ילחצו על הפרסומות שלכם ובצורה זו יגדילו עבורם את הוצאות הפרסום בצורה משמעותית? כביכול מדובר בפעולה "מלוכלכת", אבל ישנם תחומים בהם התופעה הזו נפוצה למדי.
הבעיה הנוספת היא שעסקים רבים מפתחים תלות בקישורים ממומנים. כלומר אחרי שעובדים עם גוגל לאורך זמן, קשה להפסיק את הקמפיין, למרות שהעלויות עשויות להרקיע שחקים. המחיר שגוגל גובה עבור כל קליק עלה בצורה משמעותית לאורך השנים.
קידום אתרים – הפעולה המשלימה
הפעולה המשלימה של פרסום בגוגל היא קידום אתרים (SEO). קידום אתרים מספק לנו תוצאות שיווקיות חזקות לטווח הארוך, מקטין את התלות שלנו בגוגל ומייצר לנו תנועת גולשים יציבה. החוכמה היא לשלב בין 2 הכלים הללו, תוך התאמת תקציבי הפרסום לאופי העסק שלנו.