חיפושים הקשורים ל: מה זה אחסון אתרים start
כולם מכירים את התוספת של גוגל בתחתית תוצאות החיפוש – רשימה של חיפושים קשורים.
בכדי לפצח את התעלומה למה מחליט גוגל לקדם את אתר א' ומצד שני להעיף את אתר ב' ניסיתי ללכת בכיוון של ניתוח החיפושים הקשורים. משמעותם בתפיסת גוגל שאם חיפשת את מחרוזת א' אולי יכול להיות שחיפוש מחרוזת ב' מתאימה לך יותר?
איך גוגל בוחר את הרשימה של החיפושים הנרדפים?
אחד ממילות המפתח התחרותיות בעברית והמענינות אותי היא "אחסון אתרים"
כאשר מסתכלים על חיפושים קשורים לחיפוש אחסון אתרים מקבלים בין היתר את החיפוש הנרדף "מה זה אחסון אתרים". הצעה של גוגל שהיא הגיונית ויכולה להיות מענינת וחיפוש אלטרנטיבי לפחות לחלק מהגולשים שחיפשו מידע על אחסון אתרים.
אולם, כאשר מבצעים חיפוש על "מה זה אחסון אתרים", גוגל מציע חיפוש נרדף " start seo קידום אתרים" – איך גוגל הגיע לתוצאה הזאת ומה הקשר לעזאזל לאחסון אתרים??
מה שיותר מוזר שיש חברת קידום אתרים בשם start seo אולם דוקא היא לא מדגישה את נושא אחסון אתרים באתר שלה, ובסריקה מהירה באתר שלהם מצאתי רק מאמר אחד בנושא.
קצת נתונים על חיפוש מילות מפתח בגוגל:
אחסון אתרים – תוצאות 1930k
מה זה אחסון אתרים – תוצאות 783k
אחסון אתרים SEO – תוצאות 254k
אחסון אתרים start seo – תוצאות 16k
קידום אתרים – תוצאות 1430k (start seo מקום 6)
מה זה קידום אתרים – תוצאות (start seo מקום 4) 1830k
קידום אתרים seo – תוצאות (start seo מקום 7) 870k
קידום אתרים start – תוצאות (start seo מקום 1) 168k
קידום אתרים start seo – תוצאות (start seo מקום 1) 73k
אולם התוצאה המענינת ביותר:
אחסון אתרים start – עם 2270k תוצאות חיפוש. כביכול תת קבוצה לאחסון אתרים אך עם מספר תוצאות רב יותר. היינו אמורים לקבל תוצאה קטנה יותר מהחיפוש של ביטוי האב – אך לא כך הדבר.
גם החיפוש "מה זה קידום אתרים" יוצא עם מספר תוצאות חיפוש גבוהות יותר מאשר החיפוש של "קידום אתרים".
מוזרה גם התוצאה של "מה זה אחסון אתרים start" – עם 738k תוצאות חיפוש .
מה אני אישית למד מכך:
גוגל מנהלת בהפשטה שתי רשימות עבור מילות המפתח
– רשימה אחת של מילות המפתח והזנבות הארוכים השייכים לה
– רשימה שניה של מילות מפתח בדרגה שניה שיכולות להיות משוייכות או משולבות לאותן מילות מפתח
מכאן אני מסיק, שחלק מהחיפושים האלטרנטיבים שגוגל מציע יוצאים לפעמים הזויים כתוצאה מרמת שילובים לקוייה שלו בעברית בין שתי הרשימות.
איך נדע, אם הביטוי הוא זנב ארוך או שילוב רשימות?
אם נקיש בחלון החיפוש של גוגל "אחסון אתרים S" הוא מייד יציע לנו 10 מחרוזות לחיפוש שהראשונה היא אחסון אתרים SEO (דא"ג מושג שאני המצאתי) ולא נקבל אחסון אתרים start כי בעצם אין מחרוזת חיפוש כזאת הלכה ומעשה תחת משפחת אחסון אתרים.
מה עושים?
האם כדאי ליצור יש מאין ולפתח ביטוי מבוסס התאמה בין מילות המפתח שלנו למילות משתלבות שגוגל מצא בעצמו? כמו במקרה זה ולקדם את הביטוי "אחסון אתרים start"
התשובה לדעתי חיובית. אכן לא נמצא חיפושים של גולשים לביטוי אחסון אתרים start אך מצד שני נקודת התורפה של האלגוריתם של גוגל כפי שמתוארת לעיל, תחזק את מדד הסמכותיות והאמון של האתר המקודם בשיטת הרשימות המשולבות.
סוף דבר
ניסוי דומה שערכתי באתר זה ממש עבור הביטוי "הכל אודות קידום אתרים" (1,660,000 תוצאות חיפוש) כבר הרבה זמן במקום ראשון ללא כל עבודת קידום !