שכפול תוכן יכול להיות בעיה מהותית ולה השפעה שלילית בקידום אתרים. הויכוח הנצחי בין מקדמי האתרים הוא מה נחשב לתוכן משוכפל בעיני גוגל, ובמקרה שלנו היום נשאל את השאלה – האם אתר אינטרנט עם מחסנית כפולה התומך גם ב-IPv4 וגם בIPv6- יוצר לנו בעיה של תוכן משוכפל.
מה זה IPv4 ומה זה IPv6
בעצם שני המושגים מתארים פרוטוקולים וכתובות אינטרנט. כאשר IPv4 היא הכתובת הסטנדרטית שכולם מכירים ו- IPv6 היא הפרוטוקול וכתובת האינטרנט החדשה.
כתובת האינטרנט הנהוגה עד היום IPv4 מורכבת מ 4 מספרים מ 0 עד 255 ובסך הכל כ 4.3 מיליארד כתובות. מכיוון שכל כתובות האינטרנט IPv4 הוקצו והם בשימוש, נוצר מחסור חמור בכתובות. לכן מבעוד מועד הוגדר פרוטוקול האינטרנט חדש שבו כתובת IP מורכבת מ-6 קבוצות מספרים כאשר כל קבוצה מיוצגת מארבע תווים הקסה דצימלים ובסך הכל מספר כמעט אינסופי של כתובות כ-3.4×1038
בשנתים האחרונות, חברות האינטרנט הגדולות בעולם כמו גוגל ופייסבוק עושות מאמצים גדולים על מנת לקדם את המעבר לפרוטוקול החדש IPv6 וכרגע הם עצמן תומכות בו באופן מלא.
אפשר לקרוא עוד על פרוטוקול האינטרנט החדש באתר הבית של אינטרספייס: מה זה IPv6
האם השילוב של IPv6 ו-IPv4 יוצר לנו בעיה של תוכן משוכפל?
התשובה בקצרה היא לא. כאשר גוגל קורא ברשומות ה DNS גם כתובת IPv4 וגם כתובת IPv6 הוא משתמש בכברירת מחדל ב- IPv6 וסורק את האתר באמצעות פרוטוקול האינטרנט החדש. מבחינת זאת יש אף יתרון בכך שכל אתר שיתופי הופך להיות עם כתובת IP יעודית לו ובנוסף לדעתי זה מוסיף קצת נקודות על זה שהאתר שלנו נמצא על רשת משודרגת ועדכנית.
מה יש לגוגל לאמר לגבי IPv6 ו-SEO
גוגל מעודדת את קידום הפרוטוקול החדש ויש לה אינטרס לכך שכל האתרים יעברו לדור החדש. לגבי ההשפעה על SEO להלן הסבר מפיו של שר החוץ של גוגל :